Thursday, January 8, 2009

Susahnya jadi Cikgu....

PART I

Che'gu Nasyor sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang sekolah. Seperti biasa, Che'gu Nasyor akan menyuruh murid²nya melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid-murid baring dan mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal.

Che'gu Nasyor asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya tiba-tiba memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Nasyor menyergah muridnya yang bernama Man Tapah.

"Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah"
"Oh Che'gu Nasyor, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya berhenti. Takkan nak kayuh jugak."


PART II

Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Nasyor telah bertanya kpd murid²nya.

Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?

Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Tapah lalu Che'gu Nasyor pun berkata,

Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi mana-mana.



PART III

Che'gu Nasyor sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?
Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek di dapur.
Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??



PART IV

Che'gu Nasyor : Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
Joe: Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang pokok pisang?
Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu
Che'gu Nasyor : Bagus! Sekarang giliran Man Tapah pula. Apakah tugas daun pisang?
Man Tapah :untuk membungkus nasi lemak, che'gu...
Che'gu Nasyor : uii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas...

p/s kepada bakal-bakal cikgu..jadikan ia sebagai pengajaran

Tuesday, November 4, 2008

Wednesday, August 13, 2008

Bila Orang Jepun Belajar Bahasa English

video

CERITA-CERITA TENTANG MOTOR

Motor yang paling moden ...................................... MODENas
Motor yang ada hon ............................................... HONda
Motor yang paling best .......................................... Suzuki Best
Motor yang paling bahaya ..................................... Hurricane (X ingat saper yg wat)
Motor untuk ahli sukan .......................................... Yamaha Sport
Motor yang paling elegen ....................................... Modenas Elegen
Motor yang paling ego ............................................. Yamaha Egos
Motor yang asyik menang jer ................................ Modenas Jaguh
Motor yang paling tajam ......................................... Modenas Kriss
Motor yang lagi tajam ............................................. Modenas Kriss II
Motor untuk menteri .............................................. Yamaha Pasola ( Ala dlm cite P.Ramlee - Laksamana Doremi... Menteri Pasola)
Motor untuk VVIP ................................................... Modenas Elit
motor paling tajam ....................................................Blade, bukan kriss
motor paling seronok.................................................Excite
Motor tak guna pistol ................................................shogun
Motor paling cute .......................................................Comel
Motor paling berahi .................................................. passion
Motor paling jahat ......................................................Bandit
Motor raksasa ............................................................Ducatti monster
Motor paling best ........................................................suzuki best?
Motor pandai karate ...................................................kawasaki ninja
Motor red indian ..........................................................tomahawk
Motor cam terminator ................................................Eliminator
Motor yg lagi tajam dan ganaz dari Blade / Kriss ...FireBlade
Motor paling kaya ..................................................... goldwing
Motor kartun ...............................................................Yamaha YZF-600R Thundercat <- polis pakai ke motor ni?
motor yang paling lama ............................................. Yamaha Lagenda
motor yang xkan sakit ................................................ Norton (motor lama)
Motor yang ader kelas ................................................. EX5 Class
motor yang satu kelas ................................................. EX5 Class 1
motor yang x stabil ..................................................... Honda wave
Motor yang paling laju di atas air ...............................Motobot
Motor yang paling lama boleh bercakap....................Motorola


Motor yang membunuh ……........................................motor telingkup..

Kisah Benar - Penangan Rumah Mayat

Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dapat dilupakan oleh penulis sepanjang hidupnya! Pesanannya, Hati2lah bila masok ka tandas dan pandang sekeliling dan baca doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami.

Malam itu, malam minggu. Kebanyakkan anggota polis dan penyiasat-penyiasat semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang hangat disarangkan jenayah.

Peristiwa ini terjadi di Balai Polis Batu Kikir. Pada hari tu aku baru balik dari rumah mayat Hospital Besar utk mengenal pasti satu mayat yang menurut doktor rumah mayat, adalah Manisah, seorang perempuan yang kurang siuman yang dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya, yang melaporkan kehilangan Manisah kelmarin. Badanku berlengas peluh dan bau busuk dari bilik mayat. Setibanya dipejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan menuju ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul 12:20 malam. "Apa lah nasibku ini," aku mengeluh...

Baru semalam shif pagi, dan hari ini hari cuti aku. Tapi terpaksa bekerja juga. Sarjan Hassan terpaksa mengambil cuti tergempar kerana kekasihnya sakit teruk. Takpelah hari ni hari dia. Besok mungkin hari ku pulak.

Sampai jer di bilik air, aku terus menuju ke kamar mandi. Seluruh bilik air tu kosong, sebab hanya 3 orang jer yang bertugas malam tu. Kedua-dua rakan sekerja yang bertugas keluar menghadiri kes. Aku pun melucutkan pakaianku, terus membuka air panas dan membiarkan air itu menbasahi seluruh rambut dan badanku...

Tiba-tiba, terdengar bunyi yang aneh, "Pssssttttt. "

Mula mula, aku fikir salah seorang dari kedua rakanku itu dah balik ke balai dan mungkin ada di kamar mandi.

Aku pun menjerit "Hei Dol, kau ke tu ?" tapi tak ada jawapan.

Aku pun sambung menggosok gosok sabun ke seluruh badanku. Kurang dari 3 minit kemudian, bunyi tu ada lagi " Psssssssttttt" . Tetapi kini, diikuti dengan bau wangi, seperti bunga mawar. Dentuman hatiku terus pantas, dan perasaan takut menyelubungi ku. Aku pun bergegas mengosokkan sabun yang masih ada di tubuhku, ambil tuala dan mengelap seluruh tubuh. Setelah menyarung seluar, aku mencapai baju dan terus membuka pintu.

Tiba-tiba, didepan muka ku, bunyi itu datang lagi, kini lebih kuat "PSSSSTTTTTT" ............ diiringi bau wangi yg menusuk hidungku...

Aku terpaku, tidak bergerak seketika... bulu2 roma ku mula naik dan tidak semena2 badan ku terasa sejuk…..ku pandang ke tepi, ke belakang dan ke bawah tetapi tiada apa pun yang ku nampak lalu ku lihat ke atas dan dari pandangan sisi tepi mata kelihatan ada sesuatu di atas tepi dinding bilik air dan ?????

den pon tergolak sorang2

"Cilako punyo porfume dispenser" buat den suspend yorrrrr...

Mengapa pompuan melayu jer kena histeria??

Message: Kes ini berlaku betul diruang pelajar perempuan membasuhkain. Berlaku diasrama puteri. Kebanyakan yang terkena rasukan adalahgadis melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum cinadan india. Di mana salah nya... ... ..Kita ikuti percakapan antarabomoh melayu dan syaitan.

Kes histeria di sekolah kat BSB... ..Misteri di Asrama Puteri terjawap!

Suatu hari, ada seorang ketua bomoh yang begitu berani hendak berjumpadengan sekumpulan jin yang berlegar2 di asrama hinggakan merekamerasuk sebilangan pelajar di sek itu. Ketika sampai di sebuah bilik,ketua bomoh pun membaca sejenis mantera. Selepas membaca mantera,ketua bomoh pun memanggil ketua jin itu. Lalu ketua jin itu pun datangdengan menunjukkan wajah rupanya yang begitu hodoh dan jijik.Hinggakan ketua bomoh yang begitu berpengalaman itu pun hampir2pengsan dibuatnya!

Hinggakan mayat reput pun lebih baik dari wajah si ketua jin itu!!!Tapi si ketua bomoh tetap kuatkan semangatnya yang jitu. Lalu si ketuabomoh pun bertanya dengan kuat dan nyaring, menampakkan semangatnyayang tidak kendur walaupun terlihat sesuatu yang begitu menakutkanitu.

"Mengapa kau rasuk pelajar sekolah di sini hah? Jawap!!!" Kenapa gadismelayu jadi sasaran kau wahai syaitan yang direjam???"

Dengan menarik nafas panjang, si ketua jin pun menjawab... ""SiapaBilang Gadis Melayu Tak Menawan Tak Menarik Hati, Tiada Memikat""""Kalaulah Memang, Tak Mungkin Aku Tertarik, Kalaulah Sungguh, TakMungkin Aku MERASUK... ""

""Aduhai...kekekeekeeee... Dah, jangan dok mengulor dan mempercayai perkaratahyul... ..pi buat keja cepat.....

Sunday, November 25, 2007

21stCentury...

Our communication - Wireless
Our dress - Topless
Our telephone - Cordless
Our cooking - Fireless
Our youth - Jobless
Our food - Fatless
Our labour - Effortless
Our conduct - Worthless
Our relation - Loveless
Our attitude - Careless
Our feelings - Heartless
Our politics - Shameless
Our education - Valueless
Our follies - Countless
Our arguments - Baseless
Our boss - Brainless
Our Job - Thankless

Our Salary - Very less.!!